åla

Ja jag skrev ju i förra inlägget att hon börjat åla bakåt och skrev att det inte skulle ta lång tid innan hon kom på att man kan komma framåt också. Och jag hade så rätt. Dagen efter så började hon åla framåt. Och nu går det skapligt fort fram till sakerna man lägger en bit bort. Så roligt att hon har börjat åla sig! Så om man lägger henne på golvet och går i väg en snabbis så vet man aldrig vart hon är, men oftast så brukar hon vara vid mattan under bordet för bordsbenen är så roliga att pilla på eller så är det julgranskulorna som hon drar i, mitt lilla busfrö. Hon börjar bli stor nu. Får se när hon får för sig att sitta då, det är hon mindre bra på. Haha vickar åt alla håll och kanter. Men det kommer väl när hon har lust med det! =) Får hoppas att hon inte gör som Hampus och börjar gå vid 7 månader usch va jobbigt. Ha hjälm på henne. Haha, nej så roligt ska vi inte ha. Hon kan helst vänta med det ett litet tag till.

Nu har julgranen kommit upp också och Ebba gillade den skarpt haha hon tog tag i en gren och höll i den hårt och grinade samtidigt för det gjorde ont i handen, jag kollade på henne och sa men du måste ju släppa annars så fortsätter det ju att göra ont. Sen släppte hon efter mycket om och men, körde iväg med ¨gåstolen långt ifrån granen och bara tittade på den, kollade på mig med sin busiga min och körde fram till den igen och gjorde det igen men den här gången så släppte hon på en gång och bara tittade och kände på kulorna. Nu kör hon nästan in i hela granen med gåstolen för att titta på kulorna. Hon är rolig min lilla plutt.

Och snart julafton, ska bli så mysigt att fira första julen med ebba, första julen med en början på ett nytt kaptiel i mitt liv, som mamma och med min alldeles egna familj, jag är verkligen super lycklig just nu. Ebba och Johan ni är de bästa som någonsin har hänt i mitt liv och jag är verkligen super glad för att just vara JAG!

God jul på er alla nu och hoppas ni får massa mysiga stunder med era familjer!

Kommentarer
Postat av: Trollmor

nu kommer det gå undan!! tiden går så fort!



kram och god jul!

2009-12-23 @ 22:01:07
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: catrin

mer bilder :)

2009-12-26 @ 14:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0