Hemma

Ja nu är vi hemma igen efter en dag på Fyrishov och mycket folk var det. Den lite varmare bassängen var avstängd så det gick inte att bada där med Ebba. så vi prövade i själva äventyrsbadet med det var svinkallt och massa ungar som stänkte vatten hela tiden, så vi gick till undervisningsbassängen som var öppen och hade det trevligt där. Mycket varmare vatten och lugnare. Ebba plaskade som sjutton i vattnet och försökte simma iväg. Doppa huvudet gjorde hon också. =) hon sa inte ett ljud utan kollade bara med en chockad min sen smilade hon upp som en sol och fortsatte att plaska! =) Min lilla gos tjej. Nu har vi ätit för ett tag sen och bara gosat i soffan hela familjen. Och Johan gjorde min dag ännu bättre när han sa att han skulle vara ledig imorgon! Gud va glad jag blev=) Så då blir det en heldag hela min lilla familj. så mysigt så. Vet inte vad vi hittar på men det kanske blir ner på staden och kolla in ett par glasögonbågar till johan. Har har ju glasögon men han använder dom nästan aldrig för han tycker dom är fula. Eller han säger att han ser mer kvinnlig ut. Haha. Han är rolig han.

Nej nu ska jag diskutera lite med Johan vad vi ska hitta på sen ska jag nog ta och göra mig något gott. Är så sugen på något sött. =)

Blev inga bilder idag från badet fick lite bråttom då vi skulle åka. Kollade på termometern och insåg att det var otroligt kallt ute så jag fick klä på Ebba mer kläder och i all hast så glömde jag kameran. usch 21,7 minus, näshåren frös ihop när man gick ut. =) Burr, nu ligger jag under täcket i soffan och myser sjutton medans Ebba drar i våran stackars halvdöda blomma som står på golvet.  En liten huligan är vad hon har blivit sliter i allt hon får tag i. kläderna på torkställningen stär absolut inte säkert nu. haha hälften ligger på golvet redan. Och en hel rot har hon dragit upp ur blomman alldeles nyligen. haha min lilla skit. Bäst att ta sopkvasten och sopa upp lite. ser ut som en krigszon på golvet när hon ryckt i blomman. =)


johan har fått en vänskapskaka idag, Herman som dom heter. Fattar inte riktigt vad det är men läste på internet att det är typ som ett kedjebrev fast ätbart. Har hållt på sen 1997 då det startades. Så nu ska man hålla på å baka en kaka eller vad det blir en 10 dagar sen skicka delar av den vidare till 4 vänner. haha konstiga saker som finns! =) Någon som har erfarenhet av en Herman vänskapskaka?  

I full gång med sitt dagliga bablande! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0