bord letande

ja nu har jag hållt på i ett ex antal dagar med att leta efter ett matbord men utan något resultat. Var och tittade på ett igår som det stod skulle vara igott skick men när vi väl kom dit för att titta på det så var det en stor fläck på det som inte gick bort så det tackade vi nej till. Så det är bara att leta vidare. Alla jäkla bord som är snygga är ju så dyra var på mio och kollade efter bord där och då såg jag ett för 1500 tror jag det var men det var bara själv bordsskivan som kostade det foten kostade 7 tusen. Hur fan kan man få ett sånt bord sålt? måste ju fan vara miljonär i dessa tider. Ja nog om det nu.

Ebba har börjat halv krypa, hon kryper en bit sen lägger hon sig ner och ålar så hon har inte riktigt fått in snitsen är på hur man gör. Men det kommer nog snart. Då kommer hon väl krypa runt som en galning här hemma. Hon har börjat ställa sig upp mot saker och står och håller i sig så nu ska vi ta hem lära gå vagnen från mamma och pappa och prövaa om hon kan gå med den för hon går jätte bra när man håller henne i händerna. SÅ det är inte långt kvar innan hon går heller skulle jag tro. GUD va tiden går fort. Trodde att 8 månader skulle kännas som en evighet men det har bara svept förbi som en vindpust. Håller även på att bestämma mig för vilket dagis hon ska börja på och det lutar mot att förstahandsvalet blir vattholma och andra blir här i skyttorp, det skulle vara så kul om hon fick börja i vattholma på samma avdelning som hennes kusin Jamilah som då är 1 år äldre. Tycker att deras dagis känns bättre barnen har större yta och leka på och dom gjorde mycket utflykter, så får hoppas på att det finns någon plats för henne där också.

Här hemma är vi sjuka också för den delen, Ebba och johan är på bättringsvägen men nu är det jag som är sjuk istället, jätte ont i huvud, rygg, hals och hosta. Täppt i näsan är jag också. Inte så roligt kan jag säga. har gått och lagt mig vid 10 dom senaste dagarna för jag mått dåligt, och igår kväll så gjorde johan mig sällskap för jag frös så förbaskat, väldans mysigt var det. Så nu är vi väldigt utvilade båda två.

Har satt in en räknare på bloggen som ska hålla koll på hur många det är som håller koll på min blogg, vilket jag inte tror är så många eftersom att nästan ingen kommenterar haha, men det kan ju vara min otroligt dåliga uppdatering som gör det också men jag ska skärpa mig och hålla er uppdaterade på vad som händer här hemma.

Nej nu ska jag ta och hoppa in i duschen medans ebba sover så sött. Sen ska man väl röja upp lite här hemma också, alla ebbas leksaker ligger utspridda över hela golvet i vardagsrummet, johan lagade maten igår så det ser ut som ett bombnedslag i köket rent ut sagt, vilket är mindre roligt eftersom att jag städade det noga igår, men karlar vad mer kan jag säga!!

Oj blev ett ganska långt inlägg men det är väl kul för er att ha lite att läsa!!

Just det höll på att glömma att gratulera min kusin och hennes pojkvän som har en liten knodd i magen, vet inte riktigt när dom ska ha men bulle i ugnen har dom iallafall, grattis Victoria och Tobias!!

Och Martina kära syster se till att klämma ut bebis nu någongång. Nu när du äntligen börjat fått värkar, 10 minuters mellanrum. får hoppas att det är på gång. och när det gäller dig och barnafödande så är HON (inte för att vi vet att det är en hon men jag tror att det är en liten flicka) här inom 1 timme eller något sånt. Blir väl föda i bilen igen då. Haha. Nej men se till att klämma ut henne snart så vi får träffa lillskiten..!!


Långt men förhoppningsvis intressant inlägg! Vad tycker ni? KOMMENTERA!!!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Härmade dig me besöksräknaren ;)

2010-03-11 @ 14:24:39
URL: http://tinosmamma.blogg.se/
Postat av: Camilla - Mamma till Livia!

Söök plats fort som attans! Det är riktigt ont om platser, både här och i vattholma har jag förstått!!! Så var snabb =)

2010-03-11 @ 17:45:21
Postat av: Mickan

Hellu handsome ! :D

Får väl ta och kommentera lite jag då, men då får du kommentera lite i min blogg med, om du inte läser den, så får du se till att börja med det tycker jag ! :D

Oj, att lillskruttan har blivit så stor :) Och ja, ho kryper nog snart, eller så springer hon i från dig, snart istället :P



Och alla dina inlägg är intressanta :) Gillar speciellt alla filmklipp på Ebba, sötan ! :D



Kram kram

2010-03-11 @ 20:18:18
URL: http://miickzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0